KLIENTŲ SISTEMA

Kas yra elektroninė prekyba? Išsamus pardavimo internetu gidas

Susipažinkite su elektroninės prekybos ypatumais: kaip ji veikia, elektroninės prekybos modelių tipais, apsipirkimo internetu tendencijomis ir pardavimo internetu privalumais.
Picture of Timonas Angelis
Timonas Angelis

Turinio sąrašas

Susipažinkite su elektroninės prekybos ypatumais: kaip ji veikia, elektroninės prekybos modelių tipais, apsipirkimo internetu tendencijomis ir pardavimo internetu privalumais.

1994 m. rugpjūčio 11 d. per pirmąjį internetinį pardavimą kompaktinis diskas buvo parduotas iš rankų į rankas. Šis sandoris žymėjo svarbų pokytį mūsų apsipirkimo ir verslo srityje. Tai buvo elektroninės prekybos, prekių ir paslaugų pirkimo ir pardavimo internetu, pradžia.

Šiandien e. prekybą skatina didžiulė technologijų ir skaitmeninių platformų ekosistema – nuo svetainių kūrėjų iki mokėjimo vartų ir socialinės žiniasklaidos pardavimo kanalų. Ji ir toliau auga: prognozuojama, kad iki 2026 m. pasauliniai e. prekybos pardavimai pasieks 8 trilijonus JAV dolerių ir sudarys 23,6 proc. visos mažmeninės prekybos veiklos. Nenuostabu, kad kasdien atsiranda naujų technologijų, leidžiančių įmonėms ir kūrėjams lengviau parduoti produktus klientams internetu.

Prieš akis – elektroninės prekybos ypatumai: kaip ji veikia, elektroninės prekybos modelių tipai, internetinės prekybos tendencijos ir pardavimo internetu privalumai. Be to, sužinokite, kaip pradėti elektroninės prekybos verslą ir įgyvendinti savo didžiąją idėją.

Kas yra elektroninė prekyba?

Elektroninė prekyba – tai kai asmenys ar įmonės perka ir parduoda prekes ar paslaugas internetu. Elektroninė prekyba gali būti vykdoma išmaniojo telefono programėlėje, internetinėje parduotuvėje, socialinės žiniasklaidos platformoje arba internetinėje prekyvietėje. Elektroninėje prekyboje galite dalyvauti bet kur, kur tik galite prisijungti prie interneto.

Illustration by xopolin from Ouch!

Dažniausi elektroninės komercijos pavyzdžiai yra apsipirkimas internetu, elektroniniai mokėjimai, internetiniai aukcionai ir internetinė bankininkystė. Pardavėjo elektroninės komercijos tikslas – skatinti pardavimus internetu naudojant skaitmeninės rinkodaros strategijas.

Elektroninės prekybos istorija

Dėl to, kas laikoma pirmuoju elektroninės prekybos sandoriu, galima diskutuoti, nes tam tikra veikla buvo pastebėta dar praėjusio amžiaus septintajame dešimtmetyje. Tačiau pirmasis teisėtas sandoris, sudarytas tik internetu, įvyko 1994 m., kai vienas draugas pardavė kompaktinį diską kitam draugui, esančiam už 300 mylių. Nuo tada elektroninė prekyba labai išsiplėtė: vos po metų pradėjo veikti „Amazon“ ir „eBay“, o 1998 m. – „PayPal“.

Nuo to laiko technologijos sparčiai tobulėjo, kad atitiktų šio naujo tipo pirkėjų poreikius. Elektroninės prekybos platformos, tokios kaip „Shopify“ ar “WooCommerce“, demokratizavo šią sritį, suteikdamos galimybę mažoms įmonėms parduoti tiesiogiai vartotojams bet kurioje pasaulio vietoje. Socialinė prekyba, mobiliosios piniginės ir dirbtinio intelekto įrankiai papildo šiandien žinomą elektroninę prekybą.

Kaip elektroninė prekyba veikia?

Kai klientas perka, internetinis mažmenininkas pristato užsakymą siunčiant, atsiimant parduotuvėje ar pristatant vietoje (fizinių produktų atveju) arba skaitmeniniu būdu (skaitmeninių produktų, pavyzdžiui, PDF, virtualių kursų ar konsultacijų internetu atveju).

Elektroninės prekybos sandoriai atliekami įvairiuose įrenginiuose ir platformose, naudojant įvairius mokėjimo būdus. Šią ekosistemą palaiko kitos programos ir įmonės – nuo reklamos platformų, tokių kaip „Google Ads“, iki trečiųjų šalių logistikos įmonių ir elektroninės prekybos parduotuvių programėlių. Panagrinėkime keletą technologijų, kuriomis užtikrinama prekyba internetu.

Elektroninės prekybos platformų ir internetinių pardavimo kanalų tipai

Yra daugybė būdų, kaip pasiekti ir parduoti vartotojams internete, įskaitant nuosavus kanalus, pavyzdžiui, internetinę parduotuvę, ir trečiųjų šalių platformas. Kiekvienas iš jų turi privalumų ir trūkumų, todėl daugelis internetinių pardavėjų renkasi daugiakanalį pardavimo būdą, t. y. pardavimą keliais kanalais.

Elektroninės prekybos platforma

Elektroninės prekybos platformos – tai paslaugos, leidžiančios uždirbti pinigus internete per savo svetainę. „WooCommerce“ yra elektroninės prekybos įskiepis, kuris suteikia galimybę privatiems asmenims, kūrėjams ir įvairaus dydžio įmonėms prekiauti internetu ir asmeniškai, turint parduotuvę.

Privalumai: Šios e. prekybos bendrovės paprastai siūlo viską, ko reikia svetainei sukurti, produktų sąrašams kurti ir mokėjimams internetu priimti, todėl jos yra paprastas būdas sukurti prekės ženklą ir pradėti prekiauti.

Iššūkiai: Parduodant savo interneto svetainėje, reikia aktyvių rinkodaros pastangų, kad būtų skatinamas lankytojų srautas ir vykdomi pardavimai.

Internetinės prekyvietės

Internetinės prekyvietės – tai elektroninės prekybos pardavimo kanalai, per kuriuos galite parduoti produktus ir paslaugas aktyviai auditorijai. Tokios internetinės prekybos svetainės kaip „Amazon“ ar „Etsy“ yra galingos paieškos sistemos, nes dažnai yra pirmasis vartotojų, ieškančių produktų, atradimo taškas.

Privalumai: Naudodamiesi integracijomis galite pardavinėti prekybos vietose kartu su „Shopify“ internetine parduotuve, kad sinchronizuotumėte pardavimus. Rinkodarinėse svetainėse dažnai būna įdiegtos paieškos funkcijos, todėl naudojatės srautu, kai rinkodara nėra tokia aktyvi.

Iššūkiai: Rinkose sunku sukurti prekės ženklą, lyginant su atskira elektronine parduotuve. Dažnai jūs neturite jūsų klientų sarašų ir jūs ribotai kontroliuojate savo parduotuvės išvaizdą ar prekės ženklą.

Socialiniai pardavimo kanalai

Daugelis socialinės žiniasklaidos platformų siūlo platformos pirkimo ir pardavimo funkcijas, todėl mažos įmonės ar asmeniniai prekių ženklai gali parduoti tiesiogiai auditorijai be internetinės parduotuvės. „Facebook“ ir ,‚Instagram” siūlo vietines apsipirkimo funkcijas.

Privalumai: Galite lengvai parduoti esamai auditorijai jau valdomuose pardavimo kanaluose, nekurdami elektroninės prekybos svetainės.

Iššūkiai: Socialinės žiniasklaidos svetainėse sukurtos auditorijos dažnai nėra jūsų nuosavybė. Jei prarandate paskyrą arba platforma uždaroma, ją reikia kurti iš naujo.

Elektroninės prekybos mokėjimo būdai

Vartotojai gali pirkti internetu įvairiais būdais – nuo skaitmeninių piniginių iki kredito kortelių, kurios tvarkomos per internetinės parduotuvės mokėjimo vartus. Elektroninės prekybos platformos paprastai yra integruotos su mokėjimų apdorojimo paslaugomis, o kartais siūlo savo skaitmenines mokėjimo platformas. Šios paslaugos – tai prekybininko ir kliento banko ryšys vykdant internetines operacijas. Mokėjimo galimybės dažnai būna susietos su kasos aparatu, kad klientas galėtų rinktis.

Keletas e. parduotuvėms skirtų mokėjimo būdų tipų:

  • Kredito kortelių ir kitų populiarių mokėjimo būdų priėmimas per mokėjimo procesorių, pavyzdžiui, „Shopify Payments“ ar “WooCommerce Payments“.
  • Peradresavimas per mokėjimo platformą (pvz., „PayPal“)
  • mobiliosios piniginės, pavyzdžiui, „Apple Pay“ ir „Google Pay“ (įskaitant pagreitinto atsiskaitymo galimybes, pvz., „Shop Pay“)
  • Pirk dabar, mokėk vėliau (BNPL) paslaugos
  • Nuolatinis atsiskaitymas (prenumeratos)
  • Užsakymas internetu, mokėjimas parduotuvėje atsiimant prekes naudojant pardavimo vietų sistemą, pavyzdžiui, „Shopify POS“.
shopify woocommerce paypal applepay googlepay shoppay payments ecommerce mokejimai ekomercija internetines svetaines

Elektroninės prekybos tipai

Business to business (liet. Verslas verslui) (B2B)

B2B įmonė, kuri parduoda prekes ar paslaugas kitai įmonei (pvz., programinės įrangos įmonė parduoda savo technologijos licencijas mažajai įmonei).

Illustration by Julia G from Ouch!

Consumer to consumer (liet. Vartotojas vartotojui) (C2C)

Asmuo, kuris parduoda prekes ar paslaugas kitam asmeniui (pvz., asmuo parduoda vieną naudotą sofą kitam asmeniui pirkimo ir pardavimo turguje). Pastaba: kai asmuo pradeda tokiu būdu pardavinėti kelis daiktus (senovinių daiktų perpardavinėtojas, besinaudojantis tokiais kanalais kaip „Depop“), jo verslo modelis gali būti laikomas B2C.

Illustration by dekob2 from Ouch!

Consumer to business (liet. Vartotojas verslui) (C2B)

Asmuo parduoda savo produktus ar paslaugas įmonei ar organizacijai (pvz., įmonė moka nepriklausomam įtakingam asmeniui už prekės ženklo reklamą socialinėje žiniasklaidoje).

Illustration by xopolin from Ouch!

Taip pat galite susidurti su keliais kitais terminais, apibūdinančiais elektroninės prekybos įmonių tipus. Tiesioginio pardavimo vartotojams (DTC arba D2C) prekės ženklai – tai prekės ženklai, kurie daugiausia parduoda tiesiogiai savo klientams internetu arba asmeniškai, be tarpininko (mažmenininko ar platintojo). Skaitmeniniu vertikaliuoju prekės ženklu (DNVB) vadinamas DTC verslas, kuris pradėtas vykdyti tik internetu. Populiarūs tokių elektroninės prekybos verslo modelių pavyzdžiai – čiužinių prekės ženklas „Casper“ ir vyrų priežiūros prekių ženklas „Harry’s“.

5 elektroninės prekybos pajamų modeliai

Be to, kad nuspręstumėte, kokio tipo elektroninės prekybos verslą norite vykdyti, svarbu nuspręsti, kaip šis verslas uždirbs pinigus. Yra bent penki skirtingi pajamų modeliai, kuriuos taiko internetu prekiaujančios įmonės. Jie yra šie:

  1. Pardavimo modelis. Tai labiausiai paplitęs modelis, kurį naudoja tiek interneto prekių ženklai, tiek fizinės parduotuvės. Jis apima produktų ir paslaugų pardavimą siekiant pelno.
  2. Prenumeratos modelis. Šis modelis, populiarėjantis tarp vartotojų ir elektroninės prekybos DTC prekių ženklų, remiasi nuolatinėmis pajamomis iš produktų ar paslaugų prenumeratos.
  3. Reklamos modelis. Šis modelis paplitęs tarp interneto kūrėjų ir įtakingųjų asmenų, kurie augina asmeninius prekių ženklus dėl reklamos sandorių (reklamuojamo turinio) su kitomis įmonėmis.
  4. Partnerių modelis. Partnerių programos taip pat populiarios tarp kūrėjų, kurie turi daug sekėjų ir gali pardavinėti arba nepardavinėti savo pačių produktų. Jie uždirba komisinius, kai klientas nusiperka produktą naudodamasis partnerio nuoroda.
  5. Sandorio mokesčio modelis. Šis modelis taikomas elektroninės prekybos įmonėms, kurios tvarko finansines operacijas. Jos uždirba pajamas imdamos mokestį už kiekvieną pardavimą.

Elektroninės prekybos privalumai

Elektroninės prekybos verslas turi savų privalumų. Šis verslo modelis ne tik leidžia greitai pradėti verslą, bet ir suteikia prieigą prie pasaulinio potencialių klientų, ieškančių patogaus būdo įsigyti jūsų produktą.

Illustration by ekzi.letters from Ouch!

1. Patogus būdas vartotojams apsipirkti

Elektroninė prekyba leidžia klientams apsipirkti iš bet kurios vietos, iš bet kurio įrenginio ir bet kuriuo metu, be būtinybės fiziškai apsilankyti parduotuvėje.
Potencialūs klientai gali lengviau atrasti jūsų prekės ženklą – net iš kitos šalies – ir per kelias minutes palyginti produktus, funkcijas ir kainas. Elektroninė prekyba siūlo daugybę mokėjimo būdų, todėl apsipirkti internetu dar patogiau.

2. Didesnis pasiekiamumas ir galimybė patekti į naujas rinkas

Elektroninės prekybos verslas gali pasiekti platesnę auditoriją nei vien tik fizinė parduotuvė.
Naudodamos elektroninės prekybos parduotuvę įmonės gali pardavinėti savo produktus klientams visame pasaulyje ir joms nereikia fiziškai būti kiekvienoje vietoje. Siuntų gabenimo partneriai ir logistikos įmonės sujungia visus taškus, gabendamos internetinius užsakymus po visą pasaulį.

3. Personalizavimas ir duomenys

Klientų duomenys gali būti naudojami elektroninės prekybos rinkodaros personalizavimui, kai kiekvienam asmeniui pritaikoma individuali patirtis. Tai gali būti asmeninės produktų rekomendacijos, tikslinės rinkodaros kampanijos, tinkamumo paieškos viktorinos ir lojalumo programos.

Internetinės parduotuvės paprastai turi galimybę pasiūlyti daugiau pasirinkimų, pavyzdžiui, spalvų variantų ar produktų pritaikymo. Personalizuota apsipirkimo patirtis gali padėti įmonėms užmegzti tvirtesnius ryšius su klientais ir padidinti jų lojalumą.

4. Mažesnės paleidimo ir eksploatavimo išlaidos

Elektroninės prekybos įmonės dažnai patiria mažesnes pridėtines išlaidas nei tradicinės plytų ir skulptūrų (angl. brick-and-mortar) parduotuvės. Elektroninės prekybos verslą galima vykdyti iš bet kurios vietos, įskaitant namų biurą. Nors naujiems verslo savininkams vis dar tenka mokėti už inventorių ir interneto svetainės bei domeno sukūrimo išlaidas, jiems dažnai nereikia rūpintis nuoma, komunalinėmis paslaugomis ir kitomis didelėmis pradinėmis išlaidomis. Tam tikriems elektroninės prekybos verslo modeliams, kaip antai dropshipping arba spausdinimas pagal užsakymą, nereikia inventoriaus, o juos įsteigti ir vykdyti gali būti gana nebrangu.

Elektroninės prekybos iššūkiai

Nors internetinis verslas turi privalumų, jis taip pat susiduria su tam tikrais iššūkiais. Jei ketinate pradėti elektroninės prekybos verslą, prieš pradėdami pasiruoškite prieš šiuos galimus sunkumus.

Illustration by xopolin from Ouch!

Elektroninės parduotuvės saugumas

Vienas didžiausių elektroninės prekybos iššūkių – saugumas. Klientai turi pasitikėti, kad jų asmeninė ir finansinė informacija yra saugi, kai jie perka internetu. Elektroninės prekybos įmonės turėtų investuoti į saugius mokėjimo vartus, SSL sertifikatus ir kitas saugumo priemones, kad apsaugotų klientų duomenis. Pastaba: „Shopify“ planuose numatytos tokios saugumo funkcijos kaip SSL ir saugūs mokėjimo vartai.

Aiškiai nurodykite šias saugumo priemones klientams savo sąlygose ir kasos puslapyje.

Konkurencija

Elektroninė prekyba yra labai konkurencinga erdvė, kurioje dėl tų pačių klientų kovoja daugybė įmonių. Internetinės įmonės turi išsiskirti iš konkurentų siūlydamos unikalius produktus, konkurencingas kainas ir išskirtinę klientų patirtį.

Pristatymo ir logistikos iššūkiai

Kiekvienas sėkmingas elektroninės prekybos verslo savininkas žino, kad klientų patirtis, susijusi su siuntimu, gali pakeisti arba sugriauti prekės ženklą. Internetinės parduotuvės turi turėti veiksmingas ir patikimas siuntimo ir logistikos sistemas, kurios užtikrintų, kad produktai klientams būtų pristatyti laiku ir geros būklės.

Grąžinimai ir klientų aptarnavimo reikalavimai

Norėdami būti konkurencingi, e. prekybos prekių ženklai turi turėti patikimas grąžinimo taisykles ir klientų aptarnavimo sistemas, kad galėtų nagrinėti klientų užklausas ir skundus. Tai gali būti sudėtinga, ypač įmonėms, kurios parduoda sudėtingus ar techninius produktus, arba mažoms įmonėms, turinčioms mažai darbuotojų arba visai jų neturinčioms.

Elektroninės prekybą – mūsų visų ateitis

Viename 2023 m. atliktame tyrime 56 % apklaustų vartotojų teigė, kad, patyre puikią asmeninę patirtį (angl. user experience), jie taptų pakartotiniais klientais, o 2022 m. tokių vartotojų buvo 49 %. Pastaruoju metu išaugus susidomėjimui dirbtinio intelekto technologijomis, e. prekybos prekių ženklai naudojasi naujomis priemonėmis, kad suasmenintų klientų patirtį. Jie gali daugiau sužinoti apie savo klientus, teikti personalizuotas rekomendacijas ir siųsti tikslinius reklaminius pranešimus.

Elektroninės prekybos prekių ženklai taip pat naudoja dirbtinį intelektą siekdami didinti efektyvumą ir automatizuoti procesus. Kelios „WordPress Aplikacijos“ parduotuvėje esančios dirbtinio intelekto programėlės gali padėti įmonėms automatizuoti tokias užduotis kaip klientų aptarnavimo pokalbiai, pardavimo kanalų sinchronizavimas ir atsargų valdymas. Be to, AI įrankiai vis plačiau taikomi ir tarp gyventojų – tikimasi, kad iki 2029 m. naudotojų skaičius padvigubės.

Dar vienas e. prekybos evoliucijos, paremtos technologijomis, pavyzdys – papildytosios realybės patobulinta apsipirkimo patirtis, o papildomos vartotojų tendencijos, lemsiančios netolimą ateitį, yra pirk dabar, mokėk vėliau (angl. buy now, pay later, BNPL) diegimas tarp pardavėjų ir vartotojų, privatumo ir saugumo funkcijų poreikis bei tvari verslo praktika.

verslas seo optimizacija svetainiu kurimas timonas angelis kurybine agentura naujienlaiskis
Mokymai
Timonas Angelis

Kaip Praplėčiau Verslą: 5 Paprasti SEO Būdai

Iš pat pradžių net nenutuokiau, koks SEO yra stiprus įrankis patobulinti svetainės matomumą ir koks klientų srautas gali atvykti į internetinę svetainę neišleidžiant nei euro ant reklamų!

aska kurybine agentura kaip uzdirbti internetu elektroniniu parduotuviu kurimas hostinger google
Mokymai
Timonas Angelis

11 būdų kaip uždirbti iš internetinų svetainių

Uždirbti pajamas internete atrodo labai sunku – ir, be abejo, tai gali būti sunkus darbas. Tačiau jei pataikysite į tinkamą nišą ir turėsite protingą rinkodaros ir pajamų gavimo strategiją, tai bus visavertis būdas užsidirbti pragyvenimui.