KLIENTŲ SISTEMA

„OpenAI“ ChatGPT Paieškos Variklis: Nauja Epocha Informacijos Paieškoje

“ChatGPT” įrankis yra naudingas, platus ir nuolat tobulinamas, tačiau naudotojams vis labiau smalsu sužinoti, ar šis įrankis gali konkuruoti su „Google“ paieškos sistemos galimybėmis.
Picture of Timonas Angelis
Timonas Angelis

Turinio sąrašas

ChatGPT“ užkariavo rinkodaros ir technologijų pasaulį, todėl gali būti sunku suspėti sekti visus naujausius atnaujinimus. Pastaruoju metu diskutuojama, ar ChatGPT dirbtinis intelektas turi tokias pačias galimybes kaip paieškos sistema. O jei ne… ar bus?

chatgpt lietuva, dirbtinis intelektas, technologijos, mokymai, paieska

ChatGPT” įrankis yra naudingas, platus ir nuolat tobulinamas, tačiau naudotojams vis labiau smalsu sužinoti, ar šis įrankis gali konkuruoti su „Google“ paieškos sistemos galimybėmis. Štai ką žinome iki šiol.

Kaip ChatGPT paveikė paiešką

Nepriklausomai nuo to, ar šią priemonę galima laikyti paieškos sistema, ar ne, „ChatGPT“ neabejotinai paveikė naudotojų sąveiką su interneto duomenimis ir šaltiniais.

2024 m. gegužės mėn. atnaujintoje ataskaitoje teigiama, kad visame pasaulyje yra 180,5 mln.ChatGPT“ naudotojų, iš kurių didžioji dalis yra iš Jungtinių Amerikos Valstijų.

Kiek žmonių naudoja „ChatGPT“ paieškai?

2024 m. kovo mėn. buvo patvirtinta 3,9 mln.ChatGPT+“ abonentų, kurių skaičius tik didėjo, nes „ChatGPT“ toliau dominuoja generatyvinio dirbtinio intelekto srityje.

Daugiau nei 10 % naudotojų naudojasi „ChatGPT“, kad padėtų jiems darbe, nors įdomu sužinoti, kurios pramonės šakos šiuo įrankiu naudojasi labiausiai.

Nors galime pažvelgti į įvairias pramonės šakas, kurios naudojasi „ChatGPT“, taip pat į daugybę kitų įrankio naudojimo atvejų, sudėtinga nustatyti, kas naudojasi šiuo įrankiu kaip paieškos sistema.

Kaip į “ChatGPT” reagavo pagrindinės paieškos sistemos?

Dvi pagrindinės paieškos sistemos pasaulyje yra „Bing“ ir „Google“, kurios dominuoja 92,68 % pasaulio paieškos sistemų naudojimo.

Bing“ atsakas yra unikalus, nes ‚Microsoft‘ iš tikrųjų bendradarbiauja su ‚OpenAI‘. Paieškos sistema naudojasi kai kuriomis „OpenAI“ galimybėmis, kad užtikrintų turtingesnę paieškos patirtį.

Kita vertus, „Google“ į tai reagavo su nerimu. Jie uoliai dirba kurdami „Gemini“ – generatyvinę dirbtinio intelekto priemonę, kuri konkuruoja su „ChatGPT“ pagrindiniais, su paieškos varikliu nesusijusiais naudojimo atvejais.

Tačiau gandas apie „ChatGPT“ paieškos variklį sukėlė nemažai streso bendrovės asmenims.

Pranešama, kad dėl gandų apie „ChatGPT“ „Google“ bendrovėje buvo įvestas raudonasis kodas, nes vadovai labai nerimauja, kad gali prarasti pirmaujančią vietą paieškos sistemų rinkoje. „Google“ stengiasi pateikti nemažai naujų produktų, kad neutralizuotų ‚ChatGPT‘ naujovių poveikį.

Tendencijos, susijusios su ChatGPT ir paieška

Taigi, kokiais būdais „ChatGPT“ galima naudoti panašiai kaip paieškos sistemą? Yra kelios tendencijos, kurios geriausiai apibūdina jos taikymą kaip paieškos sistemos.

Paieškos kontekstinis supratimas

Didelis „ChatGPT“ privalumas yra tas, kad ji gali suprasti jūsų paieškos kontekstą.

Nors „Google“ ir „Bing“ turi filtrus, kuriuos galite įjungti, kad netiesiogiai pateiktumėte tam tikrą kontekstą ar specifikacijas, „ChatGPT“ galite paaiškinti savo užklausos tikslą ir gauti daug labiau pritaikytus rezultatus.

Google” paieškos filtro įrankis.

Vienas iš dažniausių „ChatGPT“ naudojimo atvejų yra kelionių planavimas, o tai būtų didelis pokytis, palyginti su tuo, kaip kelionių planavimas veikia „Google“. Atlikdami paiešką „Google“ paprastai ieškote skrydžių, viešbučių, restoranų ir reglamentų – visa tai atliekama skirtingose paieškose.

Tačiau naudodamiesi „ChatGPT“ galite prašyti visos šios informacijos toje pačioje užklausoje ir pasakyti, kad ieškote romantiškų atostogų arba šeimos kelionės su trimis vaikais iki 10 metų. Tai svarbi priežastis, dėl kurios 34 % JAV keliautojų ketina ateityje naudotis „ChatGPT“.

Tai gali suteikti informacijos apie rezultatus ir pateikti turtingesnę, labiau pritaikomą informaciją. Manau, kad tai neįtikėtinai naudinga, ypač kai naudoju įrankį, padedantį atlikti užduotis darbe.

Kai atlieku tyrimą, galiu informuoti įrankį apie argumentą, kurį bandau pateikti, ir rasti duomenų, labiau tinkančių mano straipsnio perspektyvai.

Tada galiu paprašyti, kad jis pateiktų kitos pusės argumentus, kad turėčiau išsamesnį, racionalesnį požiūrį.

Konversacinės paieškos užklausos

ChatGPT“ veikimo principas apskritai šiek tiek skiriasi nuo ‚Google‘.

Vietoj to, kad visą paieškos užklausą įvestumėte į statinį langelį, su „ChatGPT“ galite palaikyti sklandų pokalbį pirmyn ir atgal, kad galėtumėte patikslinti ieškomus duomenis.

Kitose paieškos sistemose paiešką turite susiaurinti patys pateikdami užklausą arba naudodami filtrus, o „ChatGPT“ galite susiaurinti paiešką patys.

Jei įrankis pateikia per platų atsakymą, galite atsakyti: „Ar galite patikslinti informaciją apie XYZ?“. Gausite tiksliau pritaikytus paieškos rezultatus, kurie puikiai tinka jūsų naudojimo atvejui.

Manau, kad tai tikrai naudinga „ChatGPT“ dalis. Kartais nesu tikras, ko ieškau, todėl užklausimas platesne apimtimi, o paskui keli papildomi klausimai yra puikus būdas išsiaiškinti savo kryptį.

Trūkumas yra tas, kad „ChatGPT“ atsakymai ne visada yra patikimi. Man sunku patikėti „ChatGPT“ žodžiais, todėl, radęs rezultatą, dažnai įvedu jį į „Google“, kad įsitikinčiau, ar rezultatas yra tikras.

Daugiamodalinė paieška

Viena iš pagrindinių tendencijų, susijusių su ChatGPT ir kitomis dirbtinio intelekto priemonėmis, yra daugiamodalineė paieška, kuri atliekama naudojant ne tik tekstą (pvz., vaizdus ar garsą). Dabar „ChatGPT“ gali suprasti balso, vaizdo ir teksto įvestis.

dirbtinis inteleketas nuotrauku apibudinimas, chatgpt
ChatGPT” apibudina, kas yra įkeltoje nuotraukoje.

„Google“ ir kitos paieškos sistemos taip pat turi šią galimybę, tačiau kitokio masto. Google gali interpretuoti balso ar vaizdo įvestį paieškos tikslais, bet ne interpretacijos tikslais.

Jei dirbate mišriomis medijomis, „ChatGPT“ daugiamodalės priemonės yra neprilygstamos – pavyzdžiui, galite liepti „ChatGPT“ rašyti produktų aprašymus produktams, kuriuos ji gali apžiūrėti. Tačiau šis naudojimo atvejis gerokai skiriasi nuo to, ką žmogus apibrėžtų kaip paieškos sistemos naudojimo atvejį.

Ar „ChatGPT“ yra paieškos sistemos variklis?

Vyksta nemažai diskusijų dėl to, ar „ChatGPT“ yra paieškos sistema, ar ne. Apžvelkime kai kuriuos abiejų pusių argumentus.

Taip, „ChatGPT“ yra paieškos sistema.

Tie, kurie teigia, kad ChatGPT jau yra paieškos sistema, nurodė tris argumentus.

  • Informacijos paieška. Paieškos sistema priima užklausą ir suranda informaciją, kad galėtų į ją atsakyti. ChatGPT atsakymams parengti naudoja informaciją iš interneto.
  • Pagalba. Paieškos sistema siekia padėti naudotojui patenkinti jo užklausą. Nors „ChatGPT“ užklausos yra kitokios ir platesnės nei „Google“ užklausos, abi priemonės teikia pagalbą.
  • Naudojimo paprastumas. Paieškos sistema reiškia paprastą naudojimą, o abi priemonės yra paprastos, kad jomis galėtų naudotis vidutinis naudotojas.

No, ChatGPT is not a search engine.

Tačiau tikrai yra argumentų prieš, kad ChatGPT nėra paieškos sistema.

  • Nuoroda ir (arba) svetaine pagrįsta. Tradicinės paieškos sistemos pateikia nuorodas, tačiau ChatGPT šiuo metu nenurodo šaltinių. Paieškos sistemos taip pat nukreipia naudotojus į svetaines, kuriose jie gali rasti atsakymus į savo klausimus, o ChatGPT apibendrina svetaines ir prideda savo informaciją, kad pateiktų naudotojui vieną išvadą.
  • Dažnai neteisinga informacija. Nors „Google“ ir „Bing“ gali siųsti naudotojus į svetaines, kuriose pateikiama netiksli informacija, „ChatGPT“ reguliariai pateikia atsakymus ir santraukas, kuriose pateikiama haliucinuota arba išgalvota informacija. Paprastai ji nelaikoma patikimu šaltiniu.
  • Skirtingi naudojimo atvejai. ChatGPT taikomosios programos gerokai skiriasi nuo „Google“ taikomųjų programų. Jei „Google“ žmogus naudoja norėdamas rasti patikimos informacijos, tai „ChatGPT“ žmogus gali naudoti turinio rašymui, istorijų kūrimui, konspektų sudarymui ir informacijos apibendrinimui.

Ar ChatGPT yra paieškos variklis?

Nors paieškos varikliai gali būti apibrėžiami skirtingai, mano nuomone, labiausiai įtikinamas rezultatas yra tas, kad šiuo metu „ChatGPT“ nėra paieškos variklis.

ChatGPT“ stipriosios pusės yra kitokios ir unikalios nei kitų paieškos variklių, o silpnosios įrankio pusės apskritai panašesnės į tai, kas apibrėžia paieškos variklį.

ChatGPT haliucinuoja ir apibendrina informaciją, o ne pateikia šaltinius. Nors įrankis ieško informacijos, jis atlieka šį veiksmą kitaip nei paieškos sistemos.

Ar „ChatGPT“ pakeis „Google“ paiešką?

Kaip rinkodaros specialistas nekantrauju pamatyti, ką „ChatGPT“ išleis kaip paieškos produktą. Tikiuosi, kad jis gali būti nepanašus į tradicinę paieškos sistemą.

Kompanija „OpenAI“ nuolat įrodinėja, kad yra inovacijų lyderė, todėl įtariu, kad pamatysime dar nematytų galimybių.

Taip pat tikiuosi, kad jie išspręs gandus, dėl kurių „ChatGPT“ yra gana nepatikimas informacijos šaltinis. Jei žmonės galėtų patikimai naudoti šią priemonę tyrimams ir konspektams rengti, tai gerokai optimizuotų visų darbą.

Didžiuosiuose debatuose dėl dirbtinio intelekto esu įsitikinęs, kad jis negali pakeisti žmogaus emocijų. Nemanau, kad jis kada nors bus toks geras pasakotojas kaip žmonės, todėl nebijau jo naudoti tam, kam jis puikiai tinka.

Dar pamatysime, kas bus su „ChatGPT“ paieškos produktu. Iki tol aš kuo geriau išnaudosiu dirbtinio intelekto įrankius ir paieškos sistemas, kad sukurčiau kuo patikimesnį ir tikslesnį darbą.

Fun Fact – Su ChatGPT gali bendrauti įvairiausiomis kalbomis, įskaitant ir lietuvių!

Ar žinojai, kad ChatGPT gali kalbėti ne tik angliškai, bet ir daugybe kitų kalbų? Tai apima ir lietuvių kalbą! Nesvarbu, ar nori diskutuoti apie mokslą, meną, istoriją ar tiesiog pasikalbėti apie kasdienius dalykus – ChatGPT gali tau padėti.

Pabandyk pats ir pamatysi, kaip dirbtinis intelektas puikiai supranta ir atsako lietuviškai. Tobulėjant technologijoms, bendrauti įvairiomis kalbomis tampa vis lengviau ir įdomiau!

chatgpt lietuviu kalba lietuva bard gemini technologijos kaip naudotis dirbtiniu intelektu dirbtinis intelektas
ChatGPT” Lietuvių kalba.

Kaip pradėti naudotis ChatGPT dirbtiniu intelektu?

1. Užsiregistruokite OpenAI svetainėje

Pirmas žingsnis yra užsiregistruoti OpenAI svetainėje (https://www.openai.com). Po registracijos turėsite prieigą prie įvairių OpenAI produktų, įskaitant ChatGPT.

2. Pasirinkite tinkamą planą

OpenAI siūlo skirtingus prenumeratos planus, pritaikytus skirtingiems vartotojų poreikiams. Galite pradėti nuo nemokamos versijos, kad išbandytumėte pagrindines funkcijas, o vėliau, jei reikės daugiau galimybių, galite pereiti prie mokamos versijos.

chat gpt planai, dirbtinis intelektas, kaina

3. Pasirinkite platformą

ChatGPT galite naudotis įvairiose platformose, tokiose kaip naršyklės pagrindu veikiančios svetainės, mobiliosios programėlės ar integracijos į jūsų turimas programas per API. Pasirinkite platformą, kuri geriausiai atitinka jūsų poreikius.

4. Pradėkite pokalbį

Prisijungę prie ChatGPTplatformos, galite iš karto pradėti pokalbį. Įveskite savo klausimus ar prašymus ir ChatGPT atsakys realiu laiku. Pavyzdžiui, galite užduoti klausimus apie konkrečias temas, prašyti pagalbos kuriant turinį ar tiesiog pasikalbėti apie kasdienius dalykus.

verslas seo optimizacija svetainiu kurimas timonas angelis kurybine agentura naujienlaiskis
Mokymai
Timonas Angelis

Kaip Praplėčiau Verslą: 5 Paprasti SEO Būdai

Iš pat pradžių net nenutuokiau, koks SEO yra stiprus įrankis patobulinti svetainės matomumą ir koks klientų srautas gali atvykti į internetinę svetainę neišleidžiant nei euro ant reklamų!

aska kurybine agentura kaip uzdirbti internetu elektroniniu parduotuviu kurimas hostinger google
Mokymai
Timonas Angelis

11 būdų kaip uždirbti iš internetinų svetainių

Uždirbti pajamas internete atrodo labai sunku – ir, be abejo, tai gali būti sunkus darbas. Tačiau jei pataikysite į tinkamą nišą ir turėsite protingą rinkodaros ir pajamų gavimo strategiją, tai bus visavertis būdas užsidirbti pragyvenimui.